Alumni Ittifaq.


Assalamualaikum..
Lamanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
tak update blog. hehehe. Rasanya ni first post untuk 2015 kot. 
Selalunya post yang lama aku akan tanya korang rindu aku ke tak kan?
Tapi kali ni aku nak cakap yang aku rindu korang, rindu nak blogging.
Tak kisah lah ada orang baca ke tak.
hahahahambar.
Tapi aku tahu, dalam diam pasti ada yang merindu. 
hahaha. terasa? 

PERTEMUAN.
PERPISAHAN.
Adat kehidupan.
Setidaknya ada pertemuan dan perpisahan yang membuat hidupku pernah ada rasa manis dan pahit

Ada yang tertanya-tanya ke pasal topik aku? haha
Alumni SMKANI. 
Alumni?
Sedih nak cakap, yang aku dah tinggalkan smkani.
tsk tsk. bertahanlah wahai raksa jangan kau terhenti, berpautlah wahai nyawa ini bukan mimpi, saksikan dengan mata, rasakan dengan jiwa kau sedang tinggi.. lalalala... tak tahu kenapa tapi lagu ni mcm sebati dengan langkah aku sekarang. huhu
ya, memang aku sedang terbang tinggi.
terbang membawa diri ke DUNIA BATU KACA.

KISAS. atau penuhnya KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH.
Madrasah ku yang baru. Struggle my two years here for spm.
InshaAllah, dengan izin-Nya,
dipermudahkan impianku untuk terbang ke luar negara.
Tak jauh kalau dapat further study dekat Jordan University Science and Technology pun aku sujud syukur. Doakanlah.

Sekarang, dalam proses membiasakan diri dengan suasana yang baru. 
BIAH SOLEHAH. one of six uniques things in KISAS.
Biah Solehah? ye, suasana yang baik.
baik apa? baik dari menjaga adabnya...
Sedang mendidik diri untuk ditarbiyah, walaupun agak liat. hehehe.

Serious talk, hidup tak selalunya perlu membandingkan sesuatu dengan sesuatu yang lain samaada dari segi baiknya atau dari segi buruknya. kerna semuanya ada keistimewaan tersendiri. Keistimewaan itu takkan kita rasa sehinggalah kita berpisah dengannya. Tulah apa yang aku rasa. Ada baiknya di ittifaq, dan ada baiknya hidup di bumi waqafan.
Semuanya ketentuan Illahi. Kita merancang dan sebaik-baik keputusan adalah daripada-NYA.

Sentiasa pesan pada jasad dan roh,
BERTAHANLAH.
tak lama, 2 tahun je.
Kau susah sekarang,
esok lusa kau senang.
Umi dan abi pun bahagia.
Bertahanlah..
Kuatlah...
Kerana Allah tahu kau mampu, dia hantar kau ke sini,
rasalah cabaran yang luar biasa,
moga esok bila kau keluar,
kau akan jadi helang yang terbang tinggi,
dari asalnya kau pipit yang kecil.



My Story Is Base On The True One

No comments:

Post a Comment

Celoteh Anda Di Sini! :D