Bahtera berlayar.

Selama setahun duduk dalam kerajaan Ibnu Khaldun
Masyarakat yg terdiri drpd 20 orang, 9 muslimin 11 muslimat
Masing2 ada pelbagai ragam dan karenah
Meski dalam satu kerajaan, sering saja telagah
Perang min dan mat yg selalu saja ada
Tapi, aku tak pernah menyesal duduk dlm kerajaan ni
Sbb bagi aku inilah kerajaan yang paling baik sekali

Sayangnya, aku perlu berhijrah
Pergi ke kerajaan baru
Sejujurnya aku risau
Andai mereka tidak seperti kamu
Andai mereka tak boleh menerimaku sebagaimana kamu menerima aku

Kalian sentiasa ada di kala susah dan senang
Bekerja bersama.. Mengadu bersama.. Bergaduh bersama
Segalanya merupakan antara kenangan yg terindah dalam hidupku

Sebelum aku pergi,
Aku ingin memohon maaf andai aku tidak menjadi warganegara yg baik,
Dan tidak menjadi bendahari kerajaan yg baik
Minta kalian halalkan segala-galanya
Ilmu, harta, tenaga dan sebagainya

Insya-Allah tahun depan kita berjumpa lg
Meski kerajaan berjauhan, ukhuwah jangan dipisahkan




My Story Is Base On The True One

No comments:

Post a Comment

Celoteh Anda Di Sini! :D